הלוואות – מנוף צמיחה לאדם הפשוט במרוצת הזמן

הלוואה היא בעצם לקיחת כסף מגוף מסוים והבטחה להחזיר אותו במועד מאוחר יותר, לרוב מגובה בריבית. אפשר להחזיר הכל בבת אחת עם הריבית שהצטברה או לפרוס את התשלומים של ההלוואה למשך כמה שנים כאשר כל חודש אנחנו מחזירים סכום נמוך יחסית, כזה שאנחנו יכולים לעמוד בו.

בשנים האחרונות אנחנו נתקלים בעליה בכמות האנשים הזקוקים להלוואות. אם לפני עשר ועשרים שנה רק מצוקה כלכלית חריפה הייתה דוחפת אותנו ללקיחת הלוואות, הרי שהיום אנחנו משתמשים בהלוואה גם כאשר אנחנו נמצאים בתקופה לחוצה זמנית בידיעה שנצא ממנה בקרוב ונוכל להחזיר את הכסף. כמו למשל, שנה אחרונה ללימודים, לרכב שישרת אותנו לעבודה החדשה שמצאנו או אפילו לטיול ארוך שבסיומו אנחנו חוזרים למקום העבודה שלנו וכך נוכל להבטיח את החזר ההלוואה. אז למה המילה הלוואה עדיין מפחידה אותנו?

בעבר, הלוואה הייתה מושג ששייכת לאלה שלא סוגרים את החודש, אלה שבקושי מפרנסים משפחות, פוטרו מהעבודה או כל מסלול חיים אחר שהביא אותם להכנס למינוס גדול מדי שאינם יכולים לצאת ממנו. הלוואה הייתה "המוצא האחרון". אך דברים השתנו עם השנים, עם הידיעה שכדי להרוויח הרבה כסף ולמצוא עבודה מכובדת אנחנו צריכים לעבור הרבה מאוד שלבים בדרך, שחלקם מרוקנים לנו את הכיס. ולכן, לא מפתיע כלל, שגם כאלה שהמינוס שלהם לא גדול במיוחד, וכאלה שנראה שיכלו להסתדר (בקושי) ללא הלוואה עדיין מתעקשים לקחת אותה ומבטיחים לעצמם שקט זמני כל הדרך למטרה.

עם זה לימודים, מכונית, טיול או דירה – אם אתם מרגישים שאתם צריכים הלוואה קטנה כדי לחזור ולעמוד על הרגליים, אל תחששו. זה לא אומר שהשתמשתם בקלף האחרון. אבל זה עדיין מחייב אתכם לשקול את צעדיכם בתבונה ובזהירות, לבחור את המסלול הנכון לכם ולזכור שהלוואות באה לתת לכם שקט זמני בלבד על מנת שתוכלו להתפתח ולמנף את עצמכם. ברגע שתיסגרו את המינוס עם הקריירה החדשה, התואר החדש או הדירה שתמיד חלמתם עליה, תוכלו להסתכל על ההלוואה בעיניים פחות שיפוטיות. אולי למרות הדעות הקדומות, הלוואות היא דווקא כלי מינוף לא רע בכלל?

כן, אבל עדיין לדעת איזה סוג של הלוואות אנחנו לוקחים ולא לשכוח שאנחנו מתחייבים לתקוה ארוכה, אז אם אכן לקחנו צריך לוודא לפני שיש לנו גב כלכלי כמו עבודה מסודרת לטווח הארוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *