המרת מט"ח

כל מה שרציתם לדעת על המרת מט"ח

רגע לפני טיסה לחופשה או נסיעה לחו"ל, כולנו מחפשים אחר המקומות הכי טובים לרכוש מטבע חוץ. מהן האופציות העיקריות ולאילו פתרונות כדאי לשים לב?

 

שופינג, בילויים, ארוחות וכל התנהלות אחרת בחו"ל דורשים אמצעי תשלום, ולעתים הבחירה של תיירים היא רכישת מטבע חוץ. בישראל קיימות מספר אופציות של המרת מט"ח, ואם אתם רוצים להכיר את העיקריות שבהן כדי למצוא את הפתרון המתאים לכם ביותר, אלה הפתרונות הבולטים:

 

הבנק – תוכלו לפנות אל הבנק שלכם לצורך המרת מט"ח. מדובר בפתרון אמין ונוח אלא שעמלת ביצוע הפעולה ושערי החליפין לא תמיד יהיו האופטימליים.

פתרונות המרה בנתב"ג – אפשרות נוחה של הרגע האחרון, עבור נוסעים ש"נתקעו" עם כסף ורוצים להמיר אותו רגע לפני העלייה למטוס. העובדה הזו מובילה לעמלות שאינן תמיד אטרקטיביות, כך שכדאי לקחת את הנושא בחשבון.

דואר ישראל – פתרון אמין, אפשרות לרכוש מט"ח בכרטיס האשראי או במזומן, ושערי חליפין שיכולים להתגלות כאטרקטיביים. בשנים האחרונות ניתן לקבוע תור מראש אל סניפי דואר ישראל רבים, כדי לקצר את משך ההמתנה.

צ'יינג' – בחירה בסניף צ'יינג' מחייבת אתכם לערוך בירור מקדים בנוגע לרמת האמינות ולבצע השוואה בכל הנוגע לשער החליפין המוצע לכם. אתם רוצים להימנע ממצב שבו קיבלתם תמורה נמוכה מזו שהייתם יכולים לקבל במקום אחר, ולכן אם בחרתם באפשרות הזו כדאי להשוות בין כמה סניפי צ'יינג או בין הסניף הקרוב אליכם לבין אפשרויות אחרות כמו דואר ישראל או הבנק. 

 

וכמובן, שמרו על המזומן שלכם

השתדלו לעשות כמיטב יכולתכם כדי לשמור על בטיחות הכסף שהמרתם. מומלץ להימנע מנשיאת סכומי כסף גדולים שלא לצורך ולאחסן אותם בנפרד בכמה מקומות שונים. כך גם אם אחת מהחבילות תיגנב או תיאבד, תישאר לכם חלופה. ייתכן שתרצו גם לקחת אתכם כרטיס אשראי רגיל או נטען (כרטיס נטען אפשר לרכוש בין היתר בסניפי דואר ישראל), לצורך גיבוי. תכנון מקדים והמרת מט"ח מראש יעזרו לכם לחוות טיול נעים ורגוע יותר, יפחיתו לחצים ויאפשרו ליהנות מכל רגע. נסיעה טובה!

המרת מט"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *