פריקת מכולות בנמל ימי

יבוא קורקינט חשמלי – האם זה אפשרי?

אחרי שהפך לאחד מכלי התחבורה השימושיים והיעילים ביותר בישראל, רוכבים רבים החלו להתעניין באפשרות של יבוא קורקינט חשמלי לארץ. מה צריך לדעת על יבוא קורקינט והאם מדובר במטרה משתלמת?

קורקינט חשמלי
יבוא קורקינט חשמלי משמעותו יבוא כלי תחבורה ולכן נדרש לעמוד בתנאים של משרד התחבורה.

ההתפתחות המואצת בשוק הקורקינטים והמהירות שבה אימצנו אותם, הובילה לשינוי משמעותי בנוף שסביבנו. קורקינטים חשמליים הפכו לחלק בלתי נפרד מהכבישים, ומסלולים ייעודיים נסללו עבורם בערים רבות. באופן טבעי, מאחר שהתרגלנו לרכוש ולייבא מגוון פריטים לישראל, משתמשים רבים שאלו את עצמם אם יבוא קורקינט הוא דבר שכדאי לעשות. בין אם בשל הרצון לרכוש קורקינט מדגם שלא קיים בישראל ובין אם מתוך כוונה לחסוך בעלויות. אבל הם זה אפשרי ואכן משתלם? 

ברמת העקרון, במקרה של יבוא אישי קורקינט חשמלי נדרש לעמוד במספר פרמטרים, אותם תוכלו למצוא גם באתר של משרד הכלכלה והתעשייה:

  1. לקבל אישור של מעבדה מוסמכת (נרחיב על כך הסעיף הבא)
  2. לעמוד בהגדרות הכמות המותרת לייבוא אישי

אישור משרד התחבורה יבוא אישי

הסעיף הראשון שמופיע בפסקה הקודמת, נדרש במהלך שחרור המוצר מהמכס. כדי לשחרר מהמכס קורקינט חשמלי, שנחשב למוצר תעבורה, יהיה עליכם לעמוד בנהלי משרד התחבורה – ולהציג אישור מטעם מעבדה מוסמכת או לחילופין אישור רלוונטי של משרד התחבורה. זאת בכדי להוכיח שהמוצר עומד בדרישות התקן העדכניות. 

מהן הדרישות שקורקינטים חשמליים אמורים לעמוד בהן? פרטים נוספים אודות הבדיקות המבוצעות בהתאם לתקנות התעבורה, ניתן למצוא באתר מכון התקנים הישראלי. ברשימה הזו נמצאות בין היתר בדיקות מהירות הספק, בדיקות בטיחות לסוללה ולמטען, תפקוד הגה, מידות הגלגלים ועוד.

יש לשים לב בהקשר זה, כי נכון להיום כללי הרגולציה בארץ מאשרים יבוא קורקינט חשמלי בעל מנוע בהספק של 250 וואט ומהירות מקסימלית של 25 קמ"ש. בנוסף, הקורקינט צריך להיות בעל מנוע אחד. אם אתם חושבים על יבוא קורקינט מסוג מסוים, סיכוי סביר שהוא לא עומד בכללי הרגולציה – מאחר שרבים מהדגמים החדשים הם בעלי הספקים גבוהים יותר. מכאן, שגם אם שמעתם על יבוא קורקינט חשמלי בהספקים גבוהים יותר – מדובר בהחלטה שלא כדאי לקבל, מאחר שהיא עשויה להיות מלווה באתגרים רבים עם הנחיתה.

למעשה, מגבלות התקינה נכון לרגע זה הן הסיבה שיצרני קורקינטים רבים אינם פועלים בישראל. מה שאומר שגם אם תבצעו יבוא קורקינט שיעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים – תתקשו לקבל מענה במקרים של תקלה שמכוסים על ידי השירות הרשמי של היצרן. 

ישנן חברות רבות (GCX לדוגמא) אשר עושות את תהליך שחרור המוצר מהמכס בעצמן ודואגות לטפל בכל התהליך מקליטת ההזמנה עד הגעתו לבית הלקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *