חביתה

תרבות צריכת הקפה וישיבה בבתי קפה

תרבות צריכת הקפה וישיבה בבתי קפה, כבר מזמן הפכה להיות לדבר בשגרה עבורנו. בילוי בבית קפה נתפס לרוב כבילוי חברתי מרגיע, כיפי, זמן להתעדכן ולהשלים פערים, או לחילופין לעבודה, פגישות עסקים ועוד

איך שלא נסתכל על העניין – בית קפה הינו חלק בלתי נפרד מחיינו, ואנו תמיד נמשיך לחפש את בתי הקפה הטובים ביותר, הטעימים ביותר, ובעלי האווירה הטובה ביותר עבורנו.

אם כן, על מנת לזהות בית קפה מומלץ ביותר, ניתן להעזר במספר פרמטרים שיבהירו לכם את התמונה, ודרכם תוכלו לדעת האם שווה ללכת לבית הקפה המיועד.

  • מיקום – נהוג לחשוב כי הקמת בית עסק על יד בית עסק מתחרה העוסק באותו תחום, זוהי טעות נוראית אשר יכולה להביא לירידות חדות במכירות. אך מסתבר שהמיתוס הזה לא בדיוק נכון. מביני עניין טוענים כי הקמת בית קפה חדש ליד בית קפה קיים ימשוך אליו יותר לקוחות, כיוון שאותם לקוחות כבר התרגלו להגיע לאזור כאשר הם רוצים לשבת בבית קפה.
  • השמש – אמנם נשמע כמו פרמטר זניח במיוחד, אך הוא קריטי ומשמעותי. בימי החורף, אנשים רבים אשר יושבים בבתי הקפה נוהגים לחפש את קרני השמש שיגיעו אליהם. בתי הקפה שלא ממוקמים במיקום הפונה דרומה לכיוון השמש – יישארו עם מספר מצומצם מאוד של לקוחות בעונת החורף.
  • ציוד – בית קפה מומלץ לבילוי הינו בית קפה שמחזיק בידיו את הציוד הטוב ביותר שיש. בין אם במכונת קפה לבית קפה, ציוד בישול, מקררים ומקפיאים.

    אספרסו
    דיוק באיכות הקפה
  • כמו כן, גם הציוד ללקוחות (שולחנות, כסאות, כלי אוכל) חשוב ביותר, וכמובן שתוכלו לזהות בשניות איזה בית קפה מתקמצן עליכם, ואיזה לא.
  • תפריט – על התפריט בבית הקפה להיות מגוון ומפורט ככל הניתן. הטמעת תמונות בתפריט הן אופציה מעולה. הרי כולנו אוהבים להגיע לבית קפה ולהתרשם ממגוון המנות הנרחב המוצע לנו, עד שקשה לנו להחליט מרוב גודל הבחירה. בנוסף, אם נניח לרגע את מנות האוכל בצד, תפריט קפה מגוון הינו חשוב לא פחות. שהרי מדובר בבית קפה, ולמרות שלכל אחד יש את סוג הקפה האהוב ביותר שאותו הוא מזמין קבוע, גם לנו מגיע מידי פעם לגוון בטעם.
  • שירות – מי לא אוהב שירות טוב? כולנו אוהבים להגיע לבית קפה ולהרגיש שיש מי שמתייחס אלינו ומעניק לנו את השירות הטוב ביותר. בתי הקפה המומלצים ביותר הינם בתי הקפה שבהם המנהלים שמים דגש על איכות השירות של המלצרים.
  • עיצוב – עיצוב בית קפה למעשה משפיע על החוויה הכללית כולה. עיצוב יפה ומושקע יכול לגרום לנו לרצות לחזור ולשוב לבית הקפה בשנית ובשלישית.

אלו הם הפרמטרים לבחינת בתי קפה שונים ומגוונים, ולבדיקה האם הם מומלצים עבורנו. את הפרמטרים הללו נוכל להשיג בעצמנו, באמצעות ביקור בבית הקפה (ניסוי וטעיה), או לשמוע המלצות ממכרים.

אז למקרה שאתם לא רוצים לפול בבית קפה שאינו מוצלח ומומלץ, קבלו שלושה בתי קפה מומלצים ביותר – בהתחייבות!

הראשון הינו קפה גרג. כבר מ1994 קיים בית הקפה הפופולרי והאהוב, שהתחיל בתור בר חיפאי קטן. עם השנים הפך קפה גרג לרשת גדולה ומצליחה, המונה כיום כמעל ל -100 סניפים ברחבי הארץ. בכל סניף של קפה גרג תוכלו למצוא מגוון נרחב ביותר של סוגי קפה. כמעל 20 סוגים ותערובות ייחודיות של קפה שוכנות להן בסניפי קפה גרג השונים. האווירה השוררת בסניפים הינה ביתית ורגועה, בעלת דגש רחב על שירות מקצועי ואדיב.

בכל הנוגע למנות הנמצאות בתפריט – לא תתאכזבו. קפה גרג נחשבים בולטים גם בזכות ארוחת הבוקר העשירה והמפנקת שלהם. בנוסף, תוכלו למצוא מנות שונות מהמטבח האיטלקי, ספרדי, אמריקאי, שוויצרי, מקסיקני וגם ישראלי.

דבר נוסף אשר הופך את קפה גרג לאחד מבתי הקפה המומלצים בארץ, הינו תשומת לב רבה על חידושים ועדכונים. הרשת מנסה בכל רגע להמציא עצמה מחדש ולגוון את מכלול המרכיבים של בית הקפה על מנת ליצור עניין והשראה ללקוחות. כמו כן, רשת קפה גרג מקפידה על אימוץ טרנדים חדשים ועכשוויים, ובין היתר חיברה חלק מסניפי בית הקפה לחנות הספרים של צומת ספרים, שילבה אייפדים בסניפים, הגבירה את נוכחותה בניו מדיה ועוד.
בילוי בקפה גרגר הינו ללא ספק אחד הבילויים המומלצים, לכל חובבי בתי הקפה (וגם למי שלא).

המקום השני, הינו רשת בתי הקפה של ארקפה. ב-1995 ראה אור הסניף הראשון של רשת ארקפה, אשר הוקם בשיתוף עם חברה איטלקית לייצור קפה. בשנת 2004, הגדילה רשת ארקפה את סניפיה אל מחוץ לגבולות הארץ, ופתחה סניף בית קפה בצרפת. כעשר שנים לאחר מכן, רכשה ארקפה את רשת בתי הקפה של קפה נטו.

בכל אחד מבין 36 סניפי בתי הקפה של רשת ארקפה, תוכלו למצוא תפריט עשיר ומגוון של מזון ומשקאות. החל מטעמי קפה הנקלים באופן איכותי ומקצועי ביותר, ועד חומרי גלם משובחים הנעשים בדיוק רב בהכנתם.

ייחודה הגדול של רשת ארקפה הינו המאפייה שמחזיקה הרשת ברשותה, או במילותיה "הבייקרי". במאפייה למעשה, מתבצעת הכנת כל הלחמים, הפוקצות, המאפים, ועוד, שאותם מגישים בכל אחד מסניפי הקפה של הרשת. כל מתכוני המאפייה התקבלו מהאופה המפורסם אריק קייזר, אשר הקים מאפייה בצרפת, ובכך מעניק לכל אחד מן המאפים של הבייקרי נופך צרפתי אותנטי במיוחד.

האווירה השוררת בסניפי ארקפה הינה אווירה של מעין בית קפה צרפתי קטן ואיכותי, בעל אוכל טעים, עשיר ומפנק, ועיצוב ברמה גבוהה במיוחד.

בית הקפה השלישי המומלץ, הינו בתי הקפה של רשת קפה לנדוור. בברלין של 1919, הוקם בית הקפה הראשון של רשת לנדוור, על ידי הבעלים – משה לנדוור. בבית הקפה הברלינאי, מעבר להגשת הקפה, עסקו גם בקלייתו וייצורו. השנים חלפו בעקבות עליית הנאצים לשלטון, עלה משה לנדוור לארץ, ובתל אביב הקים את בית הקלייה הראשון בארץ. רק בשנת 2004, הוקמה רשת בתי הקפה של לנדוור, בשיתוף פעולה של החברה לקלייה ובתוספת ארבעה יזמים צעירים.

אם אתם גרים מספיק זמן בארץ, אין סיבה שלא שמעתם על רשת קפה לנדוור עד כה, ואפילו ביקרתם באחד מבין 62 הסניפים שלה, הפזורים ברחבי הארץ. בתי הקפה של לנדוור מביאים עימם טעמים מגוונים מנות משודרגות, ואווירה עם ניחוח יוקרתי.

מבחינת הקפה, בקפה לנדוור תוכלו למצוא מגוון רחב של טעמי קפה ייחודיים, המגיעים אלינו מאזורים שונים ואקזוטיים בעולם, בין היתר מאפריקה, קולומביה, הודו ואתיופיה. כל זאת בתערובות שונות בעלות ניחוח ארומטי ומפנק. כמו כן, מעבר להזמנת כוס קפה בסניף עצמו, תוכלו גם לרכוש שקית קפה המכילה בדיוק את אותן התערובות המוגשות בבית הקפה. ולחיזוק הטענה כי מדובר בקפה איכותי, דעו כי רשת קפה לנדוור נחשבת ליצרנית הקפה השחור השנייה בגודלה בישראל, והמייצרת קפה שחור ואספרסו.

כמו שאר בתי הקפה המומלצים, גם רשת קפה לנדוור לא פסחה על עניין החדשנות, והבינה כי על מנת להשאר רשת מצליחה, היא חייבת לשים את הדגש על נושא זה. בין אם מדובר במנות חדשות, משקאות חדשים, עיצובים ייחודיים לסניפים, תפריטים מושקעים, פיתוח טעמים חדשים ושיטות עבודה או כל דבר אחר שמקדם את הרשת אל עבר העתיד. כל זאת מתוך ידיעה שקהל הלקוחות רוצה להיות מופתע, להתרגש, ובעיקר – לגוון. ללא ספק מדובר באחת מרשתות בתי הקפה ששמות דגש רחב על רצונות הלקוחות, ועושה הכל על מנת שירצו להגיע שוב לאחד מבין הסניפים השונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *