קפה

איך מכינים קפה כמו בבית הקפה מבלי לצאת מהבית? יותר פשוט ממה שחשבתם

מה ההבדל בין קפוצ'ינו לקפה לאטה? כיצד מכינים אספרסו מקצועי? כיצד נכין קפה שחור איכותי? ומה זה אומר בדיוק כשהאספרסו חלש או חזק, ארוך או קצר?

רשימת סוגי משקאות קפה ועולם המושגים וההגדרות של הקפה, היא ללא ספק מלאה בפרטים ובהכנות והיא אין סופית, ובייחוד עם קפה נספרסו עולם הטעמים המעולים הללו רק ילך ויתרחב. קפה נספרסו הוא קפה המביא עולם חושי ומיוחד, והמלא בעשרות של סוגי ומיני משקאות קפה, החל מהאפשרות להכין עם קפה נספרסו את כל הקפה הבסיסי שאנו מכירים, ועד ליכולת להיכנס ולהיחשף לעולם המרתק והסוחף של קפה נספרסו עם מגוון הפולים השונים הקיימים או מגוון שיטות הקלייה, הקצפת חלב במהירויות שונות ובסוגים שונים, כל הפרטים הטכניים הופכים לברורים מאד, לנהירים ובעיקר פשוטים ומהנים להכנה עם קפה נספרסו.

כמה מילים כלליות, עדיף לגלול למטה לחלק המעניין של הכתבה- רשימת קפה.

קפה נספרסו הוא קפה נפוץ ואהוב בעולם, והחברה ידועה כחברה מובילה ואיכותית בתחום יצור טעמי קפה ויצור מכוונת קפה איכותיות ומקצועיות. קפה נספרסו הוא קפה איכותי, מוביל ומעולה להכנה עם מכונת קפה מקצועית. מכונת הקפה יוצרת משקה אספרסו עם הזרמת קיטור אוויר חם תחת לחץ רב וגבוה, לחץ האוויר החם עובר דרך אבקת הקפה וקפסולת הקפה במשך כמה שניות. אוויר הקיטור ממצה את כל השמנים הארומאטיים מאבקת פולי הקפה כך שמתקבלת ארומת קפה עם ריח מדהים ומשגע, התוצאה הארומאטית מתכסה בשכבה דקה של קצף.

כך האספרסו המקצועי מבית הקפה מגיע כבר לבית, וניתן לשתות את האספרסו הנפלא בצורה שאוהבים או רגילים או ניתן להשתמש בתמצית שתהווה את הבסיס להכנת כל משקה קפה אחר שרק נרצה. עם מגוון מכונות הקפה המעולים ניתן לשלב כל טעם אהוב שנרצה. הכנת קפה בצורה מקצועית עם הבנה רבה יותר לגבי עולם השמות הרבים והשונים של סוגי קפה ומשקאות, תהיה הרבה יותר קלה ונגישה. לא יהיה ניתן לפספס את החוויה המיוחדת, כך שבלחיצת כפתור כל אחד למעשה יוכל להכין קפה ואפילו ילדים יוכלו להכין לעצמם שוקו טעים באמצעות השימוש הנוח, הידידותי והבטוח עם מכונת קפה.  

קיבצנו לרשימה את  סוגי הקפה שבסיסם הוא אספרסו:

אמריקנו – קפה אספרסו עם הרבה מים חמים

קון פנה – מנת קפה עם אספרסו מעל – בדרך כלל מנה כפולה ארוכה

גרניטה – אספרסו נספרסו שהוקפא ומוגש גברד – יאמי 🙂

מקיאטו – מכירים את הצירות שמכינים בבתי קפה? פרח, לב וכו..? (ראו תמונה) אז מנת קפה אספרסו של נספרסו עם נגיעת קצף חלב מלמעלה.

מקיאטו בבית קפה
מקיאטו בבית קפה – אמנות בשקל אפשר ליצור גם בבית

לאטה – הרבה חלב, קצת קצף, מעט אספרסו. בדרך כלל חצי מנה למרות שבגלל החלב החם הטעם שחזק של הקפה מורגש הרבה פחות.

ישנם עוד המון סוגי קפה שאפשר להכין בבית באמצעות מנת אספרסו – ומהסוג שאנחנו רגילים לשתות בקפה השכונתי. אז למה להמשיך לשלם בין 10 ל 20 ש"ח בשביל כוס קפה? יש על מה לחשוב. תשנו על זה לילה, או שתחשבו על זה על איזה כוס קפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *