?עד כמה מכסה ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה הינו ביטוח חשוב במיוחד. מדובר על ביטוח אשר מבטיח הכנסה קבועה גם במצב של חוסר אובדן כושר עבודה. עם ביטוח זה כל עובד שמושבת פיזית יכול להיות רגוע שהוא יקבל כל חודש הכנסה קבועה ומצבו הכלכלי לא ידרדר. על מנת להבין על פוליסה זאת חשוב להבין מהי פוליסה זאת ומרכיביה השונים.

?מהו ביטוח אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם אינו מסוגל לעבוד עקב פציעה, מחלה או כל דבר אחר שמונע ממנו להגיע לעבודה ולעבוד. ביטוח אובדן כושר עבודה, הוא ביטוח אשר מגן על העובד מפני מצבים אלו. עם ביטוח זה מקבל העובד כל חודש משכורת קבועה ויכול להיות רגוע שיש לו הכנסה קבועה גם שאינו עובד. לרוב האנשים אין פוליסה זאת, ולכן כאשר הם נפצעים במהלך העבודה או בדרכם לעבודה הם אינם מקבלים משכורת וצריכים לפנות למוסדות שונים כמו ביטוח לאומי על מנת לקבל קצבת נכות או מחלה.

?עד כמה מכסה ביטוח אובדן כושר עבודה אותנו

ביטוח אובדן כושר עבודה מכסה אותנו עד 75%. כלומר גובה הפיצוי אשר יינתן במקרה של פציעה או מחלה שאינו מאפשר לעבוד, הוא עד 75% ממשכורתו. לעיתים אובדן כושר העבודה הוא זמני עקב פציעה, אשר עם הזמן מחלימה . אך ישנם מצבים שכושר אובדן העבודה הוא קבוע לכל החיים, ואז העובד בבעיה חמורה אם אין לו ביטוח אובדן כושר עבודה, כי אז הוא לא יקבל שום כסף ולא תהיה לנו הכנסה. מצב זה עלול לדרדר את מצבו הכלכלי של העובד עד לכדי עוני. לכן על מנת למנוע מצב עתידי זה, חשוב לרכוש ביטוח זה מחברת הביטוח. בעת רכישת הפוליסה, מצהיר העובד לחברת הביטוח על גובה משכורתו. בהתאם לגובה משכורתו, מחשבת חברת הביטוח את הפיצוי שעל העובד לקבל כל חודש וכן את הפרמיה החודשית שהמבוטח ישלם לחברת הביטוח.

?סוגי כיסויי אובדן כושר עבודה

קיימים סוגי כיסויי אובדן כושר עבודה שונים. סוג אחד הוא דרך קרן הפנסיה שלכם, והסוג השני הוא דרך חברת הביטוח. בקרן הפנסיה, מחושבת ההסתברות של כל עובד להיקלע למקרה של כושר עבודה ולפי זה גובת חברת הביטוח את הפרמיה אשר מופרשת לקרן על מנת לכסות סיכון זה. ואילו ע"י חברת הביטוח, הלקוח משלם לחברת הביטוח כל חודש סכום מסוים עבור ביטוח כושר עבודה, ומקבל כל חודש עד 75% ממשכורתו כסף פיצויים על אובדן כושר העבודה שעשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *