קורא כרטיס מגנטי – פלא הבריאה

על מנת לעודד את החשיבה היצירתית והחדשנית של הילדים בבית הספר, פעם בשבוע אנחנו מקדישים שיעור שלם לכך שכל ילד עומד מול שאר הילדים ומציג את המבנה הטכנולוגי של איזה שהוא מכשיר אשר הופך את החיים שלנו ליעילות יותר, נוחים יותר ופשוטים יותר. יום אחד אחד הילדים בא, עמד מול כל הכיתה ואמר: "אני הולך לדבר על קורא כרטיס מגנטי". "קורא כרטיס מגנטי" כולם שאלו יחד. ואז הוא חייך ואמר שכן. המכשיר הזה שמעבירים דרכו את כרטיס האשראי של ההורים כאשר רוצים לקנות משהו ולא משלמים באמצעות כסף מזומן. זה קורא כרטיס מגנטי. הוא הסביר בפירוט אך עם זאת בבירור איך עובד המנגנון של קורא כרטיס מגנטי ואיך באמצעות הקורא כרטיס מגנטי הפכו החיים שלנו כצרכנים לקלים ונעימים יותר.

אם פעם היה ניתן לבצע רכישות רק כאשר היה לנו מספיק כסף מזומן ביד ואז גם היה כבד וגם לא נוח, ואם היה הולך לאיבוד – אבוי לנו. הלך הכסף. ברגע שהתחילו להשתמש בקורא כרטיס מגנטי, יצרו הלכה למעשה מגנון ייעול הן ברמת הסכנה, הן ברמת החיוב ובעיקר ברמת הנוחות. באמצעות קורא כרטיס מגנטי ניתן לרכוש כל דבר שרוצים ברגע שרוצים אותו. אין צורך להמתין עד שיהיה מספיק כסף מזומן. כמו כן, אם וככל שכרטיס האשראי הולך לאיבוד, ניתן מיד לבטלו בבנק ואז לא צריך לדאוג לגבי כסף שנגנב ולהרגיש את חוסר האונים המשווע על הכסף שאבד וככל הנראה לא יימצא לעולם. בנוסף, כאשר מחייבים כרטיס אשראי בקורא כרטיס מגנטי ניתן לבצע הוראה שהכסף עובר מהחשבון של הלקוח לחשבון בית העסק באופן מיידי.

באופן זה, אין חשש שהכסף הוא אולי מזויף או שיש בעיה של תזרים מזומנים. נותנים הוראה, הכסף מועבר מחשבון לחשבון ושלום על ישראל. עוד הסביר הילד שהיתרון המשמעותי של קורא הכרטיסים המגנטי הוא שהוא מאפשר כלכלה יעילה ונוחה יותר. בעוד בעבר היה צריך להגיע עם סכום כסף במזומן על מנת לבצע את הרכישה המיוחלת, היום ניתן לעשות זאת ביתר קלות באמצעות המכשיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *