קפה

ההבדל בין קפה בבית לבית קפה

כאשר אנחנו שותים קפה, לרוב אנחנו מתייחסים לשאלה אם הוא טעים או לא. אנחנו לא שואלים את עצמנו על רמת הקפה, איך הוא ביחס לקפה שאנחנו שותים בבית אבל בעצם התשובה די ברורה ושקופה.

יש הבדלים מהותיים בין קפה שאנחנו שותים בבית קפה לבית קפה שאנחנו שותים בבית והדבר המרכזי נעוץ בכך שקפה שמוכן בבית קפה מוכן באמצעות מכונת קפה לבית קפה וכמובן ע"י מגע אנושי של בריסטה מקצועי.

אז מה מכונת קפה לבית קפה שונה ממכונת קפה ביתית?

מקציף נספרסו
מקציף חלב ביתי

אם אנחנו מוכנים ללכת עם הטיעון שהשוני המהותי טמון בכך שבבית קפה מכינים קפה באמצעות מכונת קפה תעשייתית לבית קפה בעוד בבית אנחנו ככל הנראה נשתה קפה שיוכן באמצעות מים חמים בקומקום או מכונת קפה ביתית. אבל כאשר רוצים להיכנס לטיעון של שוני בין שתי מכונות קפה, זה כבר הופך למורכב יותר. הרי מה זה משנה אם מדובר במכונת קפה ביתית או במכונת קפה לבית קפה. מסתבר, שיש שוני משמעותי בין שתי המכונות. מעבר לגודל שלהן והכמות של כוסות הקפה שכל אחת מהן יכולה להפיק, יש ממש שונה בטעם של הקפה, בארומה שלו ובריכוז שלו. למכונת קפה ביתית יש לרוב קפסולות שבאמצעותן מכינים את הקפה, הקפסולות מעניקות טעם מושלם וקרוב מאד לטעמו של הקפה בבתי הקפה.אך לא קר שלא מדובר על פולי קפה שטוחנים אותם ואז מהם מכינים את הקפה אלא גם אין את מדע היד המקצועי של הבריסטה אשר יודע לבנות את הקפה בשלבים מדוייקים. הקצפת הקפה נעשה באופן ידני, טמפרטורת החלב אמורה להגיע עד 70 מעלות (מעל 70 מעלות החלב שרוף) בריסטה מקצועי ימדוד את מעלות החלב ע"י מגע יד, בריסטה חדש בתחום ימדוד את הטמפרטורה בעזרת מד חום. בשני במצבים החלב יהיה מוקצף בצורה חלקה.
בהכנה ביתית לרוב נשתמש במקציף חלב אוטומטי שגם הוא עושה עבודה נפלאה אך ללא המגע האנושי, אין ספק שמקציף חלב ביתי הינו הפתרון הנכון ביותר כיום להכנת קפה ביתית.

מילה וחצי על ארומה של קפה

כאשר מדובר על ארומה אי אפשר לעשות טעויות. הדברים די ברורים. פולי קפה שטוחנים אותם ומהם מכינים קפה ייצרו קפה שהוא פי כמה וכמה טעים יותר מאשר קפה שמוכן באמצעות קפסולות או כל צורת אריזה אחרת של קפה – בין אם קפה נמס או קפה שחור. בגלל שמכונת קפה ביתית לרוב משתמשת בקפסולות קפה, אין ספק שבמערכה של הארומה של קפה היא מפסידה הפסד מוחץ למכונת קפה לבית קפה. במקרה של מכונת קפה לבית קפה הארומה באה לידי ביטוי באופן בולט ומובהק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *