הלוואות אקספרס – למי זה מתאים?

בשנים האחרונות אנו שומעים רבות על הלוואות מחברת אשראי.

מדובר בשירות יעיל אשר מקצר תהליכים ותורם להתנהלות נכונה יותר בחשבון הבנק האישי. אך יש להבחין בין המטרות לשמן נלקחות ההלוואות, המועדים, המעורבים בדברים ועוד. על מנת להבין אם אתם משתייכים לסוג האנשים שהלוואת אקספרס תטיב עמם, יש להבין לעומק מספר דברים:

הלוואות אקספרס– נעים להכיר

אז מה הן בעצם הלוואות אקספרס? הלוואות אקספרס, כשמן הן, הן בעצם הלוואות מידיות אשר ניתנות לאנשים הזקוקים לכסף מעכשיו לעכשיו. המהירות שבה מגיע הכסף הקנתה להלוואות האקספרס שם מעט מפוקפק, אך ההיפך הוא הנכון. כך שאם אתם זקוקים לכסף מידי, הכניסה לחובות הינה נמנעת בעזרת הלוואות אקספרס.

מה המחיר?

מחיר של הלוואות, בדומה למחירן של כל שכירות שאנחנו משלמים, במקרה הזה אנחנו משלמים על כסף. בהלוואות מהירות למשל המחיר הוא מעט גבוה– בגלל הריבית. הריבית הינה ריבית פריים (הריבית אותה קבע בנק ישראל בתוספת 1.5%) כאשר כל גוף מימון רשאי לקבוע את התוספת לריבית הפריים.

מי נותן את ההלוואות?

כמו בכל הלוואה, גופי המימון הם הגופים הפיננסיים. כאשר ההבדלים העיקריים בין הגופים השונים הם גובה הריבית והתנאים לקבלת ההלוואות. הבנקים, מבצעים סינון קפדני טרם נתינת הלוואות אקספרס, כאשר הם דורשים שהמלווה יהיה בעל עבודה מסודרת ושיהיו ערבים לכך. לעומת זאת, הריבית שהבנק נותן הינה נמוכה יחסית. חברות האשראי, או חברות החוץ בנקאיות, נותנות הלוואה כמעט לכל אדם החפץ בכך, ובניגוד לבנקים גם מאפשרות לסגור את ההלוואה דרך האינטרנט ולא דרך פקיד של הבנק. החיסרון הוא שהריבית במקרים אלו נמוכה משמעותית.

מתי כדאי לקחת הלוואות?

כדאי לקחת הלוואות כאשר אתם נכנסים למצב בו אתם צריכים את הכסף למשהו נקודתי וחד-פעמי שלא סובל דיחוי כמו טיפול רפואי חשוב, מתן עזרה, חוב חד-פעמי שחייבים לכסות וכדומה. חשוב מאוד להבין, כי במידה ומדובר בחוב שהוא לא חד-פעמי, כמו מינוס בבנק שצפוי לחזור לסוריו גם אחרי שיכסו אותו בהלוואה, ההלוואת אקספרס רק תגרום נזק שכן החוב לא ייסגר ואף הוא יגדל – שכן תשלמו תוספת ריבית על ההלוואה, ואף ריבית גבוהה מאוד כיאה להלוואות אקספרס.

למה צריך לשים לב?

כאשר לוקחים הלוואה יש לקחת בחשבון את ההבדלים בריביות בין החברות השונות, הבנקים בדרך כלל מציעים ריביות גבוהות, אלטרנטיבה שהתווספה בשנת 2016 היא התכנית המהפכנית של הלוואות בין חברים, אפליקציה שמושתתת על הלוואה בין אדם אחד לשני וללא מעורבות הבנק. אם אתם עדיין לא סומכים על הרעיון החדש ורוצים ללכת על הדך המסורתית, עשו סקר שוק בין חברות האשראי השונות, המציעות (בדרך כלל) ריביות נמוכות מאלו של הבנקים, אחרי בדיקה, החברה שמציעה את ההלוואות עם הריביות הנמוכות ביותר היא חברת האשראי ישראכרט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *