בחירת מערכות סליקה – כל המידע הנחוץ

כאשר אתם מגבשים את העסק החדש, אחד הנושאים החשובים ביותר לטיפול, אם לא ה- נושא, הוא בחירת מערכות סליקה אשר ישמשו אתכם בבית העסק. מערכות סליקה לא יכולות להיבחר כהרף עין "כי צריך". אלו מערכות שמחשבה ותכנון חייבים להיעשות לפני הקנייה שלהן. מדובר בקופות עם פסי גיהוץ, מסופונים, וגאדג'טים לסלולר שהעלות שלהם רבה מאד, והדבר האחרון שהייתם רוצים שיקרה הוא למצוא את עצמכם עם מכשיר או אפליקציית גבייה שאינכם יכולים לעשות בהם שימוש, או מוגבלים בפועלכם בהסתמכותכם עליהם.

עסקים המוכרים מלאי מול עסקים המוכרים טובין מופשט

כוונתנו היא לעסקים המוכרים סחורה פיזית אשר ניתן לחוש ולמשש, לעומת עסקים כמו בתי ספר, מרכזי השתלמות, שירותים פסיכולוגיים ומרכזי הדרכה שונים המספקים לקהלים שלהם בעיקר ידע ועזרה כזו או אחרת. ההבדל בין ערוצים הגבייה בעסקים הללו הוא תהומי: נכון שאין באמת נהלים לגבי "מה כל בית עסק צריך לעשות" אבל השתרשו נורמות חברתיות לפיהן מי שמספק טובין בדרך כלל יעבוד עם אשראי, ומי שמספק שירותים פסיכולוגיים או שירותי הדרכה ולימוד בדרך כלל יגבה את הכסף בדרכים אחרות כמו מזומן או הוראת קבע בבנק. יחד עם זאת, אנו סבורים כי גם עסקים כאלו חייבים יהיו להחזיק מערכות סליקה: לעולם לא ניתן לדעת מתי הם יצטרכו לגבות משהו באשראי, ולעתים זה עשוי להיות ערוץ הגבייה היחיד, וחבל להפסיד לקוח בשביל זה. מה שכן ניתן לומר הוא כי מערכות סליקה של עסקים המספקים מלאי פיזי חייבות להיות מערכות הרבה יותר מפותחות, משוכללות, מהירות ומדויקות, עם תכונות מיוחדות שיידונו בפרק שלפניכם.

עסקים הפועלים באשראי בעיקר יהיו חייבים להתבסס על מערכות סליקה ספציפיות לתחום עיסוקם

כך, למשל, חברת הסעות פרטית הגובה את הכסף באמצעות פקחים בשטח תזדקק למערכות סליקה שונות מאשר חנות פרונטלית, או בית עסק הגובה את כספו באמצעות פרטי אשראי בטלפון. חברות הסעות בדרך כלל יציידו את הפקחים שלהן במסופונים, כלומר במסכים קטנים עם פסי גיהוץ ומקלדות. המכשיר הוא אחיד, נייד ומספק גם תאורת לילה במקרי הצורך. לעומתו, בתי עסק פרונטליים או טלפוניים יזדקקו למכשירים נייחים וקבועים. במקרים מיוחדים, יכול גם העוסק הזעיר, למשל המורה הפרטי או השיפוצניק – להתקין במכשירו הסלולרי אפליקציה, להזין בה את מנוי ספק האשראי שלו ולגבות את הכסף דרכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *